Serviciul Asistenţă Maternală identifică, selectează şi evaluează persoanele care doresc să devină asistenţi maternali profesionişti şi asigură protecţia copilului prin creşterea, îngrijirea şi educarea acestuia într-un mediu familial, până la reintegrarea în familia biologică sau adopţie.
Serviciul de Asistenţă Maternală Profesionistă
- evaluează şi pregăteşte persoane care pot deveni asistenţi maternali profesionişti, în condiţiile legii;
- atestă/reatestă asistenţi maternali profesionişti;
- acordă servicii de protecţie a copilului;
- asigură formarea continuă a asistenţilor maternali profesionişti atestaţi;
- monitorizează activitatea asistenților maternali profesionişti şi evoluţia copiilor pentru care s-a dispus măsura de protecţie în reţeaua de asistenţă maternală;
- acordă asistenţă şi sprijin părinţilor copilului separat de familie, în vederea reintegrării în mediul său familial;
- facilitează menţinerea relaţiilor personale ale copiilor cu familia sau persoanele fată de care au dezvoltat ataşament prin vizite organizate;
- reevaluează, cel puţin o dată la 3 luni şi ori de câte ori este cazul, împrejurările care au stat la baza stabilirii măsurilor de protecţie specială şi propune, după caz, menţinerea, modificarea sau încetarea acestora
- evaluare, formare, atestare asistent maternal profesionist,
- găzduire şi îngrijire, pe perioadă determinată de timp, a copiilor pentru care s-a instituit măsură de protecţie la domiciliul asistenţilor maternali profesionişti,
- consiliere socială şi psihologică pentru copiii beneficiari de măsură de protecţie, asistenţi maternali profesionişti, familiile copiilor aflate în dificultate
- informarea asistenţilor maternali, beneficiarilor cu privire la drepturile şi obligatiile pe care le au în conformitate cu legislaţia în vigoare
- copii separaţi, temporar sau definitiv, de părinţii lor, ca urmare a stabilirii, în condiţiile legii, a măsurii de protecţie specială-plasament/plasament în regim de urgenţă
Acte necesare atestare
- copii legalizate de pe actele de studii ale solicitantului;
- copii legalizate de pe actele de stare civilă (certificat de nastere, certificat de casatorie/hotarare de divort, certificat de deces);
- copie acte de identitate toţi membrii familiei cu vârsta peste 14 ani;
- certificat medical eliberat de medicul de familie de care aparţin, care să prezinte o evaluare completă a stării de sănătate a solicitantului şi a persoanelor cu care acesta locuieşte;
- adeverință de integritate și cazier judiciar al solicitantului şi al persoanelor cu care acesta locuieşte;
- document care atestă dreptul de folosinţă asupra locuinţei (copie legalizată de pe titlul de proprietate sau de pe contractul de închiriere, declaraţia autentificată a titlului dreptului de proprietate sau al contractului de inchiriere prin care acesta recunoaşte solicitantului un drept de folosinţă asupra locuinţei, cunoscând specificul activităţii pe care solicitantul urmează să o desfăşoare ca asistent maternal profesionist, sau, după caz, copie legalizată de pe contractul de subinchiriere, încheiat în condiţiile legii);
- declaraţie pe propria răspundere că nu a fost decăzut din drepturile părinteşti;
- declaraţiile membrilor familiei cu privire la acordul acestora ca solicitantul să-şi desfăşoare activitatea de asistent maternal profesionist la domiciliul;
Șef serviciu: Voinea Adrian
Telefon: 0733 553 068; 0266 314 711; 0266 207 769.
Adresa de e-mail: voinea.adrian@dgaspchr.ro
Compartimentul din Sânmartin
Telefon: 0266 322 030; 0733 553 069.
Piața Libertății, Nr. 5, Cam. 310
Compartimentul din Sânmartin: com. Sânmartin, strada Principală, nr. 361/A.
Luni–vineri: 8:00–15:00