Serviciul pentru îngrijire de tip rezidențial, de tip familial și comunitar adulți. Management de caz a fost înființat ca serviciu integrat în structura aparatului propriu al direcției, din necesitatea de a acorda servicii de asistență socială persoanelor adulte și a celor cu dizabilități, a familiilor acestora pentru a preveni instituționalizarea în centre de tip rezidențial a persoanelor adulte cu dizabilități, pentru concentrarea eforturilor în direcția integrării/reintegrării sociale, comunitare și familiale și urmărește respectarea drepturilor beneficiarilor internați în centrele rezidențiale pentru adulți cu dizabilități din subordinea direcției generale.
Serviciul pentru îngrijire de tip rezidențial, de tip familial și comunitar adulți. Management de caz
- asigură accesul persoanelor cu dizabilități la servicii de tip rezidențial;
- desfășoară activități de management de caz pentru persoanele cu dizabilități aflate în evidență;
- urmărește respectarea drepturilor beneficiarilor admiși în centrele rezidențiale pentru adulți cu dizabilități din subordinea Direcției generale;
- monitorizează modul de evaluare/reevaluare a nevoilor persoanelor adulte cu dizabilități aflate în centrele rezidențiale ale Direcției generale, cu respectarea standardelor minime de calitate în domeniu;
- coordonează, urmărește și evaluează activitatea responsabililor de caz, a managerilor de caz din centrele rezidențiale pentru persoanele adulte cu dizabilități și din Centru de îngrijire de zi pentru persoane adulte cu handicap, aflate în subordinea Direcției generale;
- monitorizează prin managerul de caz activitățile desfășurate și serviciile sociale acordate în centrele pentru persoane adulte cu dizabilități aparținând furnizorilor privați (în baza contractului de servicii);
- asigură consiliere beneficiarilor și familiilor acestora în vederea pregătirii reintegrării în familie și în comunitate precum și asupra drepturilor și serviciilor sociale disponibile;
- evaluează din punct de vedere social persoana cu dizabilitate care solicită admiterea într-un centru rezidențial din subordinea direcției
- înaintează spre analiză și aprobare Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Harghita dosarele/cererile de admitere în centrele rezidențiale pentru persoane adulte cu dizabilități
- realizează o bază de date, pe care o actualizează periodic, cu privire la dosarele/cererile de admitere în centrele rezidențiale pentru persoane adulte cu dizabilități;
- monitorizează periodic situația persoanelor pentru care s-a propus amânarea admiterii, din cauza lipsei locurilor, în centrele rezidențiale pentru persoane adulte cu dizabilități;
- asigură colectarea și transmiterea datelor statistice conform indicatorilor solicitați de Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții și alte instituții cu activități în domeniu;
- asigurarea accesului, protecției și îngrijirii persoanelor cu dizabilități în centrele rezidențiale pentru persoane adulte cu dizabilități din subordinea instituției sau din subordinea furnizorilor privați;
- asigurarea serviciilor de management de caz pentru persoanele adulte cu dizabilități aflate în sistemul rezidențial al D.G.A.S.P.C. HR
- suport și asistență în vederea reintegrării persoanelor cu dizabilități în familie și comunitate
- consiliere socială
Acte necesare în vederea admiterii în centrele rezidențiale din subordinea direcției:
Dosarul este întocmit de către primăria de domiciliu/reședință și înaintat serviciului cu următorul conținut:
- cererea motivată a persoanei cu dizabilitate sau a reprezentantului legal;
- copie de pe actele de identitate și stare civilă,
- după caz, copie de pe actul de identitate a reprezentantului legal,
- după caz, copie după actul de numire a reprezentantului legal (sentința/hotărâre civilă),
- copie de pe documentul care atestă încadrarea în grad de handicap, valabil, PIS, PIRIS,
- ultimul talon de pensii/ adeverință de venit,
- adeverință privind situația locativă,
- Ancheta socială cu propunerea de internare în centrul rezidențial,
- dovada eliberată de primăria de domiciliu/reședință
- copii după acte medicale,
- copii după actele de identitate ale aparținătorilor,
- angajamentul de plată a contribuţiei de întreţinere.
Primăria de domiciliu/reședință trebuie să se asigure că persoana deține în original: carte de identitate(în termen de valabilitate), certificat de naștere, card de sănătate, certificat de încadrare în grad de handicap(în termen de valabilitate)
- persoana trebuie să fie încadrată în grad de dizabilitate cu certificat valabil
- persoana nu are locuință și nici posibilitatea de a-și asigura condițiile de locuit pe baza resurselor proprii sau aceasta se află într-o stare avansată de degradare;
- nu are familie (rude de gradul I, II) sau aceștia refuză sau se află în imposibilitatea de a-i oferi îngrijirea necesară;
- nu se află în întreținerea unei sau unor persoane obligate la aceasta, potrivit dispozițiilor legale în vigoare (Contract de întreținere, Testament);
- nu are venituri proprii, sau acestea nu sunt suficiente pentru a avea o viață decentă;
- nu se poate gospodări singură sau necesită îngrijire specializată;
- este încadrată în gradul I de handicap cu drept la asistent personal, dar nu au fost identificate persoane care să îi acorde îngrijirea necesară;
- persoana să aibă domiciliul în județul Harghita.
Șef serviciu: Păncescu Matild
Membrii echipei:
- Todiruț Adel Ibolya
- Ianovits Katalin
- Platon Florin
- Csikós Katalin
- Antal Beáta
- Mikloș Erzsike
În centrele rezidențiale:
- Păun Daniela
- Vágási Margit
- Molnár Fülöp
tel: 0266-207764; 0733-553071
fax: 0266-207754
e-mail:
Miercurea-Ciuc, P-ța Libertății nr.5, et.3, cam. 312/D
Luni-Vineri: 7.30 – 15.30