Serviciul Asistenţă Maternală identifică, selectează şi evaluează persoanele care doresc să devină asistenţi maternali profesionişti şi asigură protecţia copilului prin creşterea, îngrijirea şi educarea acestuia într-un mediu familial, până la reintegrarea în familia biologică sau adopţie.
Serviciul de Asistenţă Maternală Profesionistă
- evaluează şi pregăteşte persoane care pot deveni asistenţi maternali profesionişti, în condiţiile legii;
- atestă/reatestă asistenţi maternali profesionişti;
- acordă servicii de protecţie a copilului;
- asigură formarea continuă a asistenţilor maternali profesionişti atestaţi;
- monitorizează activitatea asistenților maternali profesionişti şi evoluţia copiilor pentru care s-a dispus măsura de protecţie în reţeaua de asistenţă maternală;
- acordă asistenţă şi sprijin părinţilor copilului separat de familie, în vederea reintegrării în mediul său familial;
- facilitează menţinerea relaţiilor personale ale copiilor cu familia sau persoanele fată de care au dezvoltat ataşament prin vizite organizate;
- reevaluează, cel puţin o dată la 3 luni şi ori de câte ori este cazul, împrejurările care au stat la baza stabilirii măsurilor de protecţie specială şi propune, după caz, menţinerea, modificarea sau încetarea acestora
- evaluare, formare, atestare asistent maternal profesionist,
- găzduire şi îngrijire, pe perioadă determinată de timp, a copiilor pentru care s-a instituit măsură de protecţie la domiciliul asistenţilor maternali profesionişti,
- consiliere socială şi psihologică pentru copiii beneficiari de măsură de protecţie, asistenţi maternali profesionişti, familiile copiilor aflate în dificultate
- informarea asistenţilor maternali, beneficiarilor cu privire la drepturile şi obligatiile pe care le au în conformitate cu legislaţia în vigoare
- copii separaţi, temporar sau definitiv, de părinţii lor, ca urmare a stabilirii, în condiţiile legii, a măsurii de protecţie specială-plasament/plasament în regim de urgenţă
- copilul abandonat în unităţile spitaliceşti, pentru care nu a putut fi instituit plasament la rude sau la alte persoane, prioritate având copiii sub 7 ani;
- copil aflat în situaţie de risc şi pentru care nu s-au putut identifica rude sau alte familii, persoane în vedererea stabilirii plasamentului familial.
- Hotărârea Comisiei pentru Protecția Copilului/instanței de judecată/dispoziția directorului general al DGASPC HR cu privire la plasamentul/plasamentul în regim de urgență al beneficiarului;
- sesizare/solicitare;
- procesul verbal de constatare a părăsirii copilului (în cazul copiilor părăsiți în spital);
- certificatul de naştere al copilului (dacă există);
- biletul de ieşire din spital (în cazul copilului părăsit în spital);
- Raport de evaluare iniţială privind situaţia copilului;
- Raport de evaluare a nevoilor copilului, întocmit de către psihologul serviciului;
- Raportul de potrivire;
- Minuta întâlnirii echipei multidisciplinare;
- adresă către Serviciul public de asistenţă socială din cadrul primăriei de la domiciliul părinţlor;
- adresă către Direcţia Judeţeană de Evidenta persoanelor al Judeţului Harghia sau Inspectoratul de Poliţie Judeţean Harghita, Poliţia locală de la ultimul domiciliu cunoscut al părintelui (după caz);
- declaraţia sau cererea părinţilor (după caz) de instituire a unei măsuri de protecţie specială pentru copil;
- copii de pe actele de stare civilă ale părinţilor copilului (Carte de identitate, etc.);
- Plan de servicii aprobat prin Dispoziţia Primarului;
- Ancheta Socială privind situaţia material- locativă a părintilor copilului si a rudelor până la gradul IV;
- Convenţie de plasament;
- Planul Individualizat de Protectie (PIP);
- Raportul de evaluare detaliată ( comprehensivă) privind situaţia copilului;
- Fișă de evaluare socială;
- Fișă de evaluare psihologică;
- Fișă de evaluare educațională;
- Fișă de evaluare medicală;
- Contractul cu familia;
- Raport de activitate periodică privind AMP şi copie după atestatul AMP;
Șef serviciu: Voinea Adrian
Telefon: 0733 553 068; 0266 314 711; 0266 207 769.
Adresa de e-mail: voinea.adrian@dgaspchr.ro
Compartimentul din Sânmartin
Telefon: 0266 322 030; 0733 553 069.
Piața Libertății, Nr. 5, Cam. 310
Compartimentul din Sânmartin: com. Sânmartin, strada Principală, nr. 361/A.
Luni–vineri: 8:00–15:00