„From Youth to Independent Life” – De la tinerețe spre viața independentă
Proiectul „From Youth to Independent Life” – De la tinerețe spre viața independentă este finanțat în cadrul Programului Erasmus+ (activitate cheie KA2, parteneriate strategice din domeniul tineretului având număr proiect 2017-3-RO01-KA205-047004. Proiectul are o durată de 24 de luni (01.04.2018 – 31.03.2020 ). Bugetul total al proiectului este de 141472 euro, din care Direcția beneficiază de 28.818,00.
Proiectul este coordonat de Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Harghita, România în colaborare cu parteneri din România, Italia, Croația și Ungaria.
Proiectul se aliniază la prioritățile europene și naționale privind reducerea dezavantajelor și asigurarea egalității de șanse pentru tinerii aflați în situații de risc. Tranziția de la viața dependentă de serviciile protecției copilului la viața independentă este un proces care poate dura mai mulți ani. În general, tinerii părăsesc serviciile de îngrijirea la vârsta de maturitate sau la vârsta la care își termină studiile (în medie, la vârsta de 24-26 de ani, în funcție de țară). În cele mai multe cazuri, fără abilități sociale și de viață adecvate, depășite de probleme personale nesoluționate, tinerii adulți sunt extrem de vulnerabili la provocările sociale și financiare. Astfel proiectul urmărește scopul de a crește gradul de conștientizare și de a oferi direcții practice pentru modalități eficiente de a asigura o tranziție reușită către viața independentă pentru tinerii (inclusiv. migranți) care părăsesc îngrijirea rezidențială a contribuind la realizarea unei integrări reușite.
Proiectul este centrat pe provocările reale cu care se confruntă tinerii care părăsesc sistemul de protecție al copilului și se bazează pe nevoile reale ale personalului de îngrijire/ ale educatorilor (reflectate în practica lor zilnică) din structura protecției copilului din regiunea organizațiilor partenere și propune un plan de învățare complex care contribuie la planificarea și pregătirea în mod sistematic procesul de tranzit de la condițiile sistemului de îngrijire la condițiile vieții cotidiene, prin dezvoltarea unui curriculum și program de formare oferit tinerilor și educatorilor din centrele de plasament.